Inovativní dělicí stěny vám umožní využívat i menší kancelářské prostory na maximum

Velké firmy si ve svých kancelářských prostorách musely během epidemie COVID-19 zvyknout na jednu zajímavou novinku. Kanceláře byly prázdné a lidé doma. Logickou reakcí je stěhování se do menších prostor. V těch mohou skvěle posloužit inovativní řešení.

Co vám nabízí velké kancelářské prostory?

Když firma sídlí ve velkolepých kancelářských prostorách, ve kterých není nouze o volné prostory, nese to s sebou mnoho výhod i nevýhod. Začněme pozitivně. Ve velkých kancelářských prostorách máte zpravidla možnost rezervovat si zasedací místnost, ve které se můžete setkat s klientem nebo prodiskutovat řešený projekt s kolegy.

Stejně tak jsou k dispozici i menší místnosti, ve kterých v případě potřeby naleznete soukromí třeba na rychlý telefonát nebo chvíli práce o samotě.

Proč ale mít obrovskou kancelář, která je poloprázdná?

Spousta firem nicméně zjistila, že polovina zaměstnanců zůstává tzv. na home office. Proč tedy neplatit i za pronájem kanceláří polovinu? Logickým řešením je stěhování do menšího. Je ale nutné vyřešit několik nezbytných otázek. Jednou z nich je, jak nahradit ztracené výhody velkých prostor v podobě zasedaček a dalších jednoúčelových místností.

Pomohou vám dělicí stěny

Populárním řešením se staly dělicí stěny. Díky nim můžete dle potřeby měnit dispozice jednotlivých místností. Zkuste si tak například pronajmout několik velkých místností, které můžete dle potřeby používat buď jako jeden velký open space, nebo je variabilně rozdělovat na menší zasedačky, nebo třeba kanceláře pro jednotlivé pracovní skupiny.

Mobilní dělicí stěny izolují hluk
, takže se nemusíte bát toho, že by šlo pouze o vizuální rozdělení prostoru. V případě potřeby tak jednotliví pracovníci získají nezbytný klid, aby se mohli plně koncentrovat na svůj úkol. Když je naopak potřeba, aby všichni ve firmě dali hlavy dohromady, stěna se odstraní a všichni se mohou zapojit do diskuse nad aktuálně řešenými problémy.
S dělicími stěnami tak naplno využijete potenciál svých zaměstnanců i menších kancelářských prostor.

Vytvořte si přehledný rezervační systém

Stejně tak jako bylo ve velké kanceláři nezbytné vytvořit rezervační systém na jednotlivé místnosti, musíte i pro dělicí systém vymyslet organizační mechanismus. Když si například někdo domluví schůzku s klientem, musí se počítat s tím, že dojde k přehrazení prostor dělicí stěnou a vytvoření soukromé zasedačky. Má si takovou úpravu zařídit přímo daný zaměstnanec, nebo tyto služby zařídí například office manažer? Nastavte přehledný systém a striktně určete zaměstnancům pravomoci i povinnosti.

Komerční sdělení. Zdroj textu: Inzerent. Zdroj fotografie: Pexels.com