Zpravodajství z regionů

K dispozici je nový mapový portál veřejné správy
KARLOVARSKO

K dispozici je nový mapový portál veřejné správy

Ministerstvo vnitra s novým rokem spustilo Mapový portál veřejné správy. Ten nabízí vizualizaci nejrůznějších dat týkajících se veřejné správy v České republice prostřednictvím map a dalších grafických prvků. Informace z portálu mohou občané následně využít i pro snadnější vyřizování jednotlivých agend na obecních a městských úřadech.

Nezaměstnanost v Karlovarském kraji
KARLOVARSKO

Nezaměstnanost v Karlovarském kraji

Podíl nezaměstnaných v Karlovarském kraji dosáhl na konci roku 2020 hodnoty 5,45 %. Z jednotlivých okresů Karlovarského kraje byl tradičně nejnižší na Chebsku, a to 4,25 %. V okrese Sokolov to bylo 5,97 % a v okrese Karlovy Vary 6,01 %.

Největší pražská průmyslová oblast v Malešicích se dočká plánů do budoucna. Praha vypracuje analýzu pražských průmyslových areálů
PRAHA

Největší pražská průmyslová oblast v Malešicích se dočká plánů do budoucna. Praha vypracuje analýzu pražských průmyslových areálů

Malešicko-hostivařská oblast, kde se nachází velká část technického zázemí hlavního města, je se svými 650 ha největší průmyslovou lokalitou v Praze. V současnosti se v souvislosti s lokalitou hovoří o několika bytových projektech, které nejsou vzájemně koordinovány a jejichž vznik by mohl současné průmyslové provozy do budoucna nevhodně limitovat. Rada hlavního města proto zadala Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) vypracování celkové analýzy potřeby průmyslových oblastí v Praze, k

Průzkum: Největší potíže mají školy v Praze se začleňováním dětí s poruchami chování. Chybí jim i podpora státu
PRAHA

Průzkum: Největší potíže mají školy v Praze se začleňováním dětí s poruchami chování. Chybí jim i podpora státu

Nejobtížněji se do kolektivů na veřejných mateřských, základních a středních školách v Praze začleňují děti a žáci s poruchami chování. V rámci předškolního vzdělávání má s nimi větší zkušenosti jen 14 procent mateřských škol. Naopak mnohem snadněji se všem stupňům škol daří integrovat děti a žáky s odlišným mateřským jazykem i ty, které mají specifické poruchy učení nebo zdravotní handicap. Většinu oslovených škol však trápí přebujelá administrativa spojená s inkluzí a nedostatečná podpora od s