DPP obnovuje provoz nostalgické linky č. 23 a přidává třetí turistickou tramvajovou linku č. 43

Od pondělí 16. května 2022 se na svou trať z Královky na Zvonařku vrací nostalgická linka č. 23, kterou bude Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) obsluhovat výlučně retrovozy T2, T3, T3SU, T3SUCS, T3M a výjimečně i T6A5.

V provozu bude denně od cca 8:30 do 19:00, v pracovní dny v intervalu 30 minut, o víkendech a svátcích v intervalu 15 až 20 minut. Kromě toho DPP od středy 1. června 2022 zahájí provoz nové, už třetí turistické, historické tramvajové linky č. 43, kterou bude do konce letních prázdnin vypravovat pouze ve středy odpoledne, kdy je otevřeno Muzeum MHD ve vozovně Střešovice. Linka č. 43 bude mít interval 80 minut a pojede do Opletalovy ulice do zastávky Hlavní nádraží, kam se po 44 letech vrátí pravidelný provoz tramvají.

Provoz na lince č. 23 DPP zahájil před více než pěti lety, 25. března 2017, na 109. výročí narození Františka Kardause, českého designéra, grafika a výtvarníka, který je autorem vnějšího vzhledu vozidel T2 a T3, a podílel se také na návrzích tramvají T1, K2, K5, KT4, T5 a T6. Pandemie covidu-19 zastavila provoz nostalgické linky 16. března 2020. DPP jej tak obnovuje po necelých dvou letech a dvou měsících. 

Nostalgická linka č. 23 bude jezdit po stejné trase, jako před přerušením provozu v březnu 2020, tj. na trase z Královky přes Malovanku, Pražský hrad, Královský letohrádek, Malostranskou, Malostranské náměstí, Újezd, Národní divadlo, Národní třídu, Karlovo náměstí, I. P. Pavlova, Vinohrady na Zvonařku. DPP na ni plánuje vypravovat tramvaje T2 (vozy ev. č. 6003 a 6004), T3 (6892 a 6921), T3SU (7001), T3SUCS (7122, 7188, 7205, 7269, 7290), T3M (8013, 8014, 8042, 8085) a příležitostně i T6A5 (8601 a 8750) z vozoven Střešovice a Žižkov. Na nostalgické lince č. 23 platí standardní jízdné dle Tarifu PID. Jízdní řád linky je k dispozici na webu DPP: https://jrportal.dpp.cz/jrportal3/LineList.aspx?mi=4&t=2 

„Díky obnovení provozu nostalgické linky č. 23 najdou naše retrovozy opět větší využití a budeme je moci vypravovat výhradně na jednu speciální linku. Pevně věřím, že po dokončení opravy tramvaje Tatra K2, kterou pro nás realizují kolegové v Dopravním podniku města Brna, budeme moct na linku č. 23 v dohledné době vypravit i tento vůz z autorské dílny Františka Kardause. Zahájení provozu nostalgické linky č. 23 jsme vázali na dokončení série oprav a rekonstrukcí tramvajových tratí, především té poslední v ulici Milady Horákové,“ řekl Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.

Nová turistická historická tramvajová linka č. 43

Po linkách č. 41 a 42 DPP od 1. června 2022 zahájí provoz na třetí turistické historické lince č. 43. Bude na ni vypravovat dvounápravové motorové vozy z období první republiky, obdobně jako na zbylé dvě historické linky. Linka č. 43 bude v provozu do 31. srpna 2022 pouze ve středy odpoledne, pokud je středa pracovním dnem. Z vozovny Střešovice bude linka vyjíždět ve 13:10; 14:40; 16:00 a 17:20, tj. v intervalu 80 minut stejně jako má linka č. 41. V den zahájení provozu linky, tj. 1. června, kdy proběhne v Muzeu MHD letošní tzv. „Muzejní noc“, DPP přidá spoje také v časech 18:50; 20:10 a 21:30. Jízdné na lince č. 43 bude stejné jako na č. 41, pro dospělou osobu za jednu jízdu činí 100 korun, zlevněné pak 60 korun. Neplatí na ní Tarif PID.

Trasa linky č. 43

Vozovna Střešovice – Brusnice – Pražský hrad – Královská letohrádek – Sparta – Letenské nám. – Kamenická – Strossmayerovo nám. – Vltavská – Štvanice – Těšnov – Bílá labuť – Masarykovo nádraží – Hlavní nádraží (Opletalova ulice – pobyt přibližně 6 minut) – Masarykovo nádraží – Náměstí Republiky – Dlouhá třída – Čechův most – Právnická fakulta – Malostranská – Královský letohrádek – Pražský hrad – Brusnice – Vozovna Střešovice

Zajímavostí je, že historická turistická linka č. 43 povede i do Opletalovy ulice do zastávky Hlavní nádraží, kterou zde DPP letos obnovil, a kde se bude i s cestujícími obracet. Tyto zastávky a zhruba 150 metrů obnovené tramvajové tratě budou sloužit především pro náhradní tramvajovou dopravu XC při výlukách ve stanici metra Florenc C, během modernizace jejího vestibulu a stropní desky. Do Opletalovy ulice se díky tomu pravidelný tramvajový provoz vrátí po více než 44 letech.