Oprava Barrandovského mostu uzavírá rampu ze Strakonické

Silničáři uzavřou rampu ze Strakonické na Barrandovský most kvůli opravám od 11. března až do konce letních prázdnin. Pražští řidiči tak budou muset jezdit po mostě ve třech pruzích namísto čtyř. Očekává se značné dopravní ztížení v Praze, nicméně oprava zlepší infrastrukturu a zvýší bezpečnost na silnicích.

Připravte se, Pražané: od 11. března letošního roku bude uzavřena nájezdová rampa ze Strakonické ulice na Barrandovský most. Důvodem jsou pokračující opravy, které potrvají až do konce letních prázdnin. To znamená, že řidiči budou muset po mostě jezdit ve třech jízdních pruzích namísto čtyř.

Zprávu o tomto omezení přinesli náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti) a dopravní inženýr Technické správy komunikací (TSK) Michal Peterka. Dvěma představitelům jde o zjednodušení provozu na mostě a snížení počtu aut, která by dále zhoršovala již tak namáhanou infrastrukturu často přeplněného komunikačního uzlu.

Barrandovský most se skládá ze dvou částí - jižní část směřuje ze Smíchova do Braníku, severní část je umožňuje plynulý provoz v opačném směru. Oba mosty mají za sebou několik let plánovaných oprav a letos bychom měli být svědky jejich ukončení. Denně tudy projede přibližně 140 tisíc aut, což z Barrandovského mostu činí nejvytíženější most v Česku.

„Oprava významně zasáhne do dopravy v Praze, to si nebudeme lhát, přestože to je velice dobře připravené. Ta nejkritičtější fáze je ta úvodní, těch prvních pár dnů, než si to řidiči takzvaně najedou,“ řekl Hřib. Řidiče zároveň vyzval k ohleduplnosti a pokud to jde, aby se mostu vyhnuli.

Podle dat TSK ze Strakonické ulice přijíždí denně v průměru třináct tisíc aut, z Barrandova to je pak 22 tisíc. Auta ze Strakonické by tak pro jinak již vyčerpanou infrastrukturu představovala značnou zátěž, která by mohla způsobit ještě více problémů.

Alternativní trasy pro řidiče půjdou přes Pražský okruh a vratnou rampu na Lihovar. Během stavebních prací budou navíc k dispozici odtahové služby na obou koncích mostu a jeden sypač pro případ potřeby. TSK se také zaměřila na semafory v kritických místech a zlepšení MHD přes posílení tramvajové linky č. 21 a změny na autobusových linkách 125 a 170.