Vyplatí se provozovateli eshopu investovat do SEO?

Provozujete internetový obchod? Zvažujete investice do optimalizace eshopu pro vyhledávače? Přečtěte si rozhovor s manažerem kvality eshopu SZO.cz Petrem Krásným!

Jaký je z vašeho pohledu význam SEO pro internetový obchod?

Rozhodně jde o klíčový zdroj přirozené neplacené návštěvnosti a především nám přináší velké procento objednávekProvozujeme již od roku 1998 obchod s lékařskými přístroji a dezinfekčními prostředky a počet objednávek v eshopu SZO.cz nám díky optimalizaci kontinuálně stoupá.

Prozradíte nám, jaké techniky SEO používáte pro růst objednávek v eshopu?

Samozřejmě vám neřeknu to nejhlubší jádro, podstatu a velmi cenné know-how, které jsme získali za desítky let podnikání a vylepšování prezentace produktů naší společnosti na internetu. Mohu vám říci, že trpělivě a dlouhodobě dbáme na kvalitní popisy produktů a zbožových kategorií, což, jak vím, je velmi obecná rada v oblasti SEO, ale pravdivá.

Dále se zabýváme rozšiřováním obsahu a produktové nabídky pro naše zákazníky. Z hlediska optimalizace pro fulltextové vyhledávače nám pomáhají precizní popisy a pečlivé nastavení variant produktů.

Jakým způsobem řešíte budování zpětných odkazů?

V linkbuildingu jsme dlouhodobě aktivní. Pro spolupráci si vybíráme kvalitní tematické weby zaměřené na specifický sortiment z oblasti zdravotnické techniky a zavedené důvěryhodné online magazíny. Rozhodně je dobré také využívat regionální portály z mediální skupiny Region24.cz.

Co byste doporučil majitelům eshopů? Vyplatí se investice do SEO?

Pokud chcete být úspěšní se svým eshopem na českém internetu, musíte investovat do online marketingu včetně SEO a PPC. Dlouhodobé ladění internetového obchodu pro vyhledávače a ladění eshopu pro srovnávače zboží je zásadní záležitost.

Z jakého vašeho posledního projektu máte radost?

Potěšilo mě spuštění nového webu DESINFEKCE.SK ve slovenštině. Vytvořili jsme společně s online agenturou UNIWEB s.r.o. prezentaci dezinfekčních přípravků kompletně ve slovenském jazyce. Zmíněný web je vyladěný pro mobilní telefony, tablety, notebooky i pro větší zobrazovací zařízení. Tímto způsobem chceme zajistit našim slovensky hovořícím zákazníkům komfortnější přístup k informacím o námi nabízeném zboží.

Děkuji za rozhovor

Lucie Jandáková