PLZEŇSKO

Vlaky se vrátily mezi Plzní a Žatcem po modernizaci mostů a tunelu

Po rekonstrukci dvou historických mostů a Malého Plaského tunelu se na trať mezi Plzní a Žatcem vrátily vlaky. Modernizace zahrnovala nahrazení starých mostů novými ocelovými konstrukcemi a úpravy tunelu. Zakázku za 149,3 milionu korun realizovaly firmy Metrostav TBR a Chládek a Tintěra Pardubice.


Na traťi mezi Plzní a Žatcem se po rekonstrukci dvou historických mostů a Malého Plaského tunelu znovu rozjely vlaky. Staré mosty z roku 1872 už nevyhovovaly současným požadavkům, a proto byly nahrazeny novými ocelovými konstrukcemi. Opravy se dočkala i více než 130 metrů dlouhý tunel, kde byly utěsněny drobné průsaky, doplněny bezpečnostní výklenky a vybudována nová středová stoka, informovala Správa železnic.

Zakázku za 149,3 milionu korun získalo sdružení firem Metrostav TBR a Chládek a Tintěra Pardubice.

První z mostů překonává řeku Střelu nedaleko chatové osady Pod Vrážným za Malým Plaským tunelem. Jednalo se o trámovou konstrukci o rozpětí 39,75 metru z roku 1872, kterou nahradila nová ocelová konstrukce.

Společnými silami se nám podařilo přesunout a usadit ocelovou mostní konstrukci o hmotnosti 170 tun, délce 44 metrů a šířce 6,6 metrů přes řeku Střelu na trati Mladotice-Plasy. Po náročné dvou denní přepravě bylo nutné konstrukci spustit přibližně o tři metry níže na ložiska a provést příčný přesun zbytku původního mostu, což trvalo další tři dnyCH&T Pardubice

Druhý most překonává Mladotický potok nedaleko mladotické železniční zastávky. I zde původní most nahradila nová ocelová konstrukce z mostu Gambrinus v Plzni, který přestal sloužit svému účelu v roce 2017, kdy v západočeské metropoli došlo k přestavbě železničního uzlu.

Kvůli provedeným úpravám je trať mezi Plzní a Žatcem podle Správy železnic připravena na bezpečnější a spolehlivější provoz i budoucí elektrizaci. Kdy k ní ale dojde, zatím není jasné.


Zdroj: REGIONPLZEN.CZ