Jak vyzrát na online marketing aneb 5 rad pro začínající podnikatele

Začínáte podnikat a nevíte, jak si poradit s reklamou na internetu? Máme pro vás 5 užitečných rad, jak ušetřit za placenou propagaci online.

Přemýšlíte nad tím, jak ušetřit peníze za reklamu na internetu? Máme pro vás 5 vyzkoušených rad, které může vyzkoušet každý, kdo má základní uživatelské znalosti práce s internetem.

Využívejte Google nástroje, které jsou zdarma

Znáte vyhledávač Google? To je, myslím, zbytečná otázka. Jistě, že znáte. A víte, že společnost Google vám nabízí možnosti propagace, které jsou zdarma? Ano, je to tak a navíc můžete využívat také analytické nástroje firmy Google a to zcela bez poplatků:

  • Komunikujte se zákazníky zdarma na Googlu. Díky Firemnímu profilu se můžete bez poplatků snadno spojit se zákazníky ve Vyhledávání a Mapách Google.

  • Sledujte statistiky návštěvnosti vašeho webu po mocí Google Analytics. Zjistíte, odkud k vám přichází zákazníci a jaké stránky na vašem webu jsou nejnavštěvovanější. Vše je snadné a zdarma.

  • Vylepšete svůj výkon ve Vyhledávání Google pomocí služby Search Console. Je to skvělý pomocník pro měření návštěvnosti a výkonu vašich stránek ve Vyhledávání, který dokáže odhalit i napravit problémy a zajistit, aby váš web ve výsledcích Vyhledávání Google vyniknul.

Sociální sítě jsou zdarma

Využijte sílu sociálních sítí Facebook, Instagram, YouTube! Založení firemního profilu je zdarma, vkládání textových příspěvků, obrázků, videí, storíček, používání hastagů...to vše dnes umí skoro každé starší dítě. Určitě máte v rodině šikulu, který vám s tím pomůže. Pro začátek vám postačí základní péče bez placené reklamy a získáte pro svůj projekt nový mediální dosah.

Je váš známý známý?

Máte v rodině mediálně známého umělce, sportovce či jinou úspěšnou osobnost? Vytvořte rozhovor na aktuální téma a nabídněte ho médiím. V rozhovoru se nenásilnou formou, jen lehce zmiňte o vašem výrobku či službě a vložte do textu odkaz vedoucí na váš web. Pokud bude v komunikaci s médii úspěšní, povede se vám zveřejnit článek zdarma, za který vaše konkurence běžně platí tisíce korun.

Rodina a přátelé vám pomůžou

Oslovte své přátele a rodinu a požádejte je o pomoc. Ten umí to a ten zas ono ... znáte tu písničku. Někdo z vašich blízkých nebo kamarádů vám může vytvořit logo, vaše kamarádka vám nádherně vyfotí kancelář nebo nafotí zboží, které prodáváte. Někdo z blízkého okolí má vlohy na psaní a pomůže vám s prvními příspěvky do vašeho firemního blogu. Poptejte se!

Barterujte!

Barter je hezky česky výměna. Zkuste vyměňovat své služby či zboží s jinými podnikateli za reklamu na jejich komunikačních kanálech a funguje to i obráceně, tzn. nabídněte své komunikační kanály (blog, sociální sítě, eshop...) jiným podnikatelům za jejich služby či zboží. A do třetice můžete využít variantu směny reklama za reklamu. 

Bonusová rada na závěr: Navštivujte setkání podnikatelů, workshopy, semináře a vyměňujte si vizitky a především zkušenosti z oblasti online marketingu. Takto můžete skutečně ušetřit stovky tisíc korun. Zní to snadno a je to snadné, jinými slovy: když se chce, všechno jde.

Držím vám palce!

Honza Vavřička

Fotka od Anastasia Gepp z Pixabay