
Sokolovská radnice požádala o dotaci z evropského programu SROP na realizaci první etapy výstavby moderního dopravního terminálu u vlakového nádraží, který připravuje ve spolupráci s Českými drahami a regionálními autobusovými dopravci.
„V podstatě je to etapa číslo jedna. Je to v podstatě vybudování autobusového nádraží mezi výpravní budovou nádraží a lávkou na Šenvert. Všechny ty staré baráky by se měly zbourat a této ploše se vybuduje v podstatě vkusné autobusové nádraží,“ popsal místostarosta Sokolova Jaromír Dvořák.
Mezi kolejemi a Nádražní ulicí má vzniknout asfaltová plocha se třinácti krytými autobusovými zastávkami pro linkovou a městskou dopravu. Úpravy se mají dotknout i přilehlé části Nádražní ulice, kde se počítá s výsadbou zeleně či vybudováním nových parkovacích míst. Náklady na realizaci této první etapy jsou přitom odhadovány na 43 milionů korun.
„Dotace dělá 75 procent, takže řekněme něco kolem deseti milionů budou prostředky města,“ spočítal místostarosta.
O tom, jestli Sokolov dotaci od EU získá, by se mělo rozhodnout během tří měsíců. V případě úspěchu by se pak s výstavbou mohlo začít možná už v průběhu příštího roku.
„V tuto chvíli je hotový projekt a v tuto chvíli probíhá územní řízení, takže můžeme říci, že dnes je územní řízení hotovo a teď začne probíhat v podstatě schvalování stavebního povolení,“ přiblížil situaci Dvořák.
Na realizaci dalších dvou etap projektu se budou vedle města podílet především České dráhy. V rámci druhé fáze se přitom počítá třeba s vybudováním podchodu od nádražní budovy do čtvrti Šenvert.
„V podstatě jsme navázali na peronizaci Českých drah, takže tam by část stavby byla Českých drah a část by byla města Sokolova,“ dodal Jaromír Dvořák.
Součástí druhé etapy by byla rovněž úprava prostoru před hlavní budovou vlakového nádraží, kde by vznikly parkovací plochy a možná i kruhová křižovatka. Zároveň by se také vyřešilo napojení na stávající silnici do Královského Poříčí, která by po vybudování severního obchvatu města měla začít fungovat jako cyklostezka. V poslední etapě se pak počítá s celkovou rekonstrukcí hlavní nádražní budovy, kde by měly být cestujícím k dispozici pokladny všech dopravců, společné Infocentrum nebo čekárna.