
Město Bruntál plánuje obchvat, který má snížit dopravu o 40 %. Projekt v hodnotě přes 600 mil. Kč zahrnuje 4,5 km dlouhý obchvat, devět mostů a dvě protihlukové stěny. Cílem je přesměrovat kamionovou dopravu mimo centrum, kde nyní projíždí 14 000 vozidel denně.
Město Bruntál očekává, že plánovaný obchvat přinese výrazné snížení dopravy až o 40 procent. S ohledem na možné dopady na cestovní ruch městské úřady zvažují opatření, aby návštěvnost zůstala stabilní. Současná trasa prochází blízko centra, což znamená, že řada řidičů zastaví ve městě na oběd nebo navštíví místní památky.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) přidělilo více než 600 milionů korun na stavbu východního obchvatu, který bude mít délku 4,5 kilometru a odvede těžkou kamionovou dopravu z centra města. Projekt zahrnuje nejen samotný obchvat, ale i napojení na připravovaný severní obchvat a přeložku silnice I/11. Obchvat začne jihovýchodně od Bruntálu, kde naváže na silnici od Olomouce, a překoná železniční trať, čistírnu odpadních vod i údolí Černého potoka. Dále povede Zaječím vrchem a kolem kopce Kozinec, podjede přeložku I/11 a zamíří k obchvatu Oborné.
Na trase budou zahrnuty mimoúrovňová křižovatka 'Žlutý kopec', devět mostů a dvě protihlukové stěny o celkové délce 618 metrů. Momentálně centrem Bruntálu projíždí přibližně 14 000 vozidel denně, z toho 2400 jsou kamiony. Odlehčit tomuto zatížení je primárním cílem východního obchvatu - první etapy prací směřujících k eliminaci tranzitní dopravy z města.
Nárůst kamionů byl zaznamenán po otevření hraničního přechodu Bartultovice pro těžká nákladní vozidla na přelomu tisíciletí. Tento přechod se stal nejvýznamnějším pro nákladní dopravu v Jeseníkách a značná část kamionů prochází právě Bruntálem. Východní obchvat představuje největší dopravní investici v novodobé historii města, a první zmínky o této stavbě pocházejí ze 70. let minulého století.
Zdroj: https://www.regionostrava.cz/zpravodajstvi/bruntal-stavi-historicky-obchvat-doprav-222833/