PRAHA

Dálnice D10 u Prahy: Finále oprav s nočními pracemi a zvýšenou dopravní podporou

Opravy dálnice D10 u Prahy a části Pražského okruhu D0 vstupují do závěrečné fáze s uzavírkou směrem do Prahy a výjezdy. Práce by měly skončit do poloviny listopadu. ŘSD zavádí noční směny, aby minimalizovalo dopravní problémy v denní špičce. Pražská a středočeská doprava posílily spoje jako alternativu.


Opravy D10 u Prahy a části Pražského okruhu pokročily

Opravy D10 u Prahy a části Pražského okruhu (D0) postupují do další etapy. Uzavřený je jízdní pás směrem do Prahy, odpočívka Radonice a především exit 3, tedy sjezd z D10 do Prahy. Na D0 probíhá rekonstrukce jízdního pásu směrem na Černý Most; současně nebude možné sjet z D0 na Chlumeckou ulici.

Podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se jedná o závěrečnou etapu. Cílem je uvedení celého úseku do provozu v polovině listopadu, práce se navíc provádějí i v noci, aby se co nejvíce omezil denní provoz.

Desítky minut v nekonečných kolonách teď tráví tisíce Středočechů i Pražanů, kteří se hlavně v dopravních špičkách ráno a odpoledne sjíždějí na Černý Most v Praze, ať již přijíždějí od Mladé Boleslavi po dálnici D10 na Prahu, nebo naopak míří ven z hlavního města.

Na téměř identických tématech se vyjadřují i další řidiči. Kritické reakce se objevují na sociálních sítích, kde lidé upozorňují na zhoršenou průjezdnost a dotazy, proč se práce dělají právě v tomto období.

ŘSD uvádí, že hlavní závady se nacházejí na vozovce úseku D10 a okolních větvích Pražského okruhu. Popsány byly četné poruchy, vyjeté koleje, trhliny a deformace povrchu; na větvích mimoúrovňových křižovatek Satalice a Radonice jsou podobné problémy s povrchem.

Reakce dopravních institucí a časový plán

ŘSD uvedlo, že zvolené tempo prací vychází z diagnostického průzkumu a harmonogramu prac. Cílem je minimálně omezit vliv na dopravu a průtahy, které jsou v dané lokalitě největší. Vedení společnosti dále potvrdilo, že práce pokračují v nočních směnách, aby byl provoz během dne co nejplynulejší.

Odborníci upozorňují, že závěrečná etapa by měla být ukončena v polovině listopadu a celý úsek poté vstoupí do plného provozu.

Posílení dopravy a změny jízdních řádů

Situaci reagovala Pražská integrovaná doprava (PID) a Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK). PID upravila některé autobusové linky a IDSK posílila vlakové spoje. Cílem je nabídnout cestujícím alternativu k zatížené silniční dopravě hlavně v ranní špičce.

Od tohoto týdne jezdí posilové vlaky na trati 074 mezi Brandýsem nad Labem a Čelákovicemi. „Zavedení posilových vlaků plánujeme jako dočasné opatření, a to do 12. prosince. Oprava jednoho z nejvytíženějších míst v české dálniční síti samozřejmě zásadně ovlivňuje plynulost v dopravě. Naší snahou je rozšířit přepravní nabídku pro cestující takovým způsobem, aby omezeními v této oblasti byli minimálně dotčeni,“ uvedl ředitel IDSKZdeněk Šponar.

Dosavadní změny se týkají i autobusových linek: linka 367 dočasně jezdí z Radonic přes Horní Počernice, přibyla nová zastávka Nádraží Horní Počernice. Nový jízdní řád mají i linky 346 a 379, kterým vypadla druhá zastávka na Černém Mostě v ulici Chlumecká. Linky jedou stejně jako osobní auta kolem OC Ikea, pak Skorkovskou a Ocelkovou ulicí k metru.


Zdroj: REGIONPRAHA.CZ