
Na kruhovém objezdu u Makra v Plzni bude během léta dopravní omezení. Práce budou probíhat od června do srpna, omezený průjezd zůstane v ulicích Folmavská a Regensburská. Cílem je vytvoření turbookružní křižovatky se dvěma pruhy pro vyšší kapacitu, dokončení do 1. září. Náklady činí 275 mil. korun.
Na přestavovaném kruhovém objezdu u Makra v Plzni, který patří k nejvytíženějším křižovatkám ve městě, čeká dopravní omezení pro řidiče během měsíců června až srpna. Omezen bude průjezd, který zůstane otevřený pouze v ulících Folmavská a Regensburská, zatímco ostatní čtyři větve okružní křižovatky budou uzavřeny. Projekt zahrnuje rozšíření a modernizaci křižovatky, které by mělo být dle Miroslava Blabola, šéfa Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Plzeň, dokončeno do 1. září.
Už od 17. do 31. května se na příjezdových větvích objeví menší dopravní omezení, jež jsou přípravou na hlavní uzavírku. Od 1. června do 4. července proběhnou stavební práce zaměřené na vytvoření prstence v severovýchodní části křižovatky, zahrnující příjezdovou větev Folmavská, Domažlická (směr centrum) a Regensburská, který vede ke Globusu.
V druhé etapě, plánované od 4. do 30. srpna, budou pracovat v jihovýchodní části křižovatky. To zahrnuje výjezdovou větev Folmavská a Regensburská směrem ke křižovatce a na Obchodní a Domažlickou k přivaděči na dálnici D5. Během obou etap bude docházet k pokládce sítí a vrstev vozovky, osazovaní sloupů a instalaci kabelů pro semafory.
Objízdné trasy byly pro obě etapy navrženy shodně. Pro směr na Domažlice budou řidiči na silnici I/26 a přivaděč D5 směřováni po I/27 na Klatovy a dále po D5 k mimoúrovňové křižovatce Sulkov. Na Domažlické ulici povede objížďka přes Folmavskou - Sukovu - Klatovskou směrem na Sady pětatřicátníků - Přemyslovou - Domažlickou. Pro Obchodní ulici budou využívat místní komunikace U Nové Hospody a Podnikatelské. Dopravní omezení se dotknou i MHD, cyklostezek a chodníků.
Podle ŘSD běží stavba podle plánu a bez potíží. Zprovoznění okružní křižovatky se plánuje na 1. září, před začátkem školního roku. Následné úpravy okolí pokračují do listopadu. Projekt, jehož náklady činí 275 milionů korun, zahrnuje vytvoření turbookružní křižovatky se dvěma pásy, což zvýší kapacitu, plynulost a bezpečnost dopravy. Dopravní regulaci zajistí světelné řízení na všech šesti ramenech křižovatky, kde se protilehlá ramena vždy na dvě minuty otevřou pro průjezd vozidel.