VYSOČINA

Havlíčkův Brod chystá největší dopravní hřiště Vysočiny, hotovo bude v 2027

Havlíčkův Brod plánuje rozšíření dopravního hřiště, které se má stát největším a nejmodernějším na Vysočině. Areál zahrne upravený tok Pivovarského potoka a poskytne prostor pro plnohodnotnou dopravní výuku. Realizace však proběhne nejdříve v roce 2027.


Dopravní hřiště v Brodě má být největší na Vysočině

Havlíčkův Brod plánuje rozšíření dopravního hřiště, které by se mělo stát nejmodernějším a největším areálem svého druhu na Vysočině. Město navazuje na dlouho očekávané záměry a rozšiřuje plochu určenou pro výuku dopravní výchovy.

Podle návrhu by se hřiště mělo rozkládat na prostoru mezi ulicí Zahradnického a psychiatrickou léčebnou, a zahrnout by měl i potok, který by byl po povrchové úpravě viditelný a součástí areálu. Zastupitelé města dali pokyn ke změně územního plánu, aby bylo možné využít dotčené pozemky a rozšířit plochu až po okraj léčebny. Brod je totiž posledním okresním městem na republice, které nemělo stálé dopravní hřiště.

Již loni na podzim zahájili zastupitelé proces změny územního plánu, aby mohli záměr financovat a realizovat. Budoucí areál by nově zabíral prakticky celý prostor mezi stávajícím pláckem v Zahradnického ulici a okolními stavbami, včetně prostoru u Rákosníčkova hřiště.

Díky novým požadavkům a potřebám se lokalita určená pro dopravní hřiště výrazně rozšířila. Půjde o nejmodernější a největší areál svého druhu na Vysočině.

O objednávce a realizaci projektu hovoří Libor Honzárek, havlíčkobrodský místostarosta (TOP 09). Podle jeho slov bude rozšíření umožňovat plnohodnotnější výuku dopravní výchovy a nabídne lepší zázemí pro žáky a instruktory.

Jedním z nových prvků má být také otevření a propojení toku Pivovarského potoka, který dnes teče podzemně. Potok by „mohl opticky oddělit hřiště od zástavby“ a zároveň poskytnout bezpečné prostředí pro děti během výuky.

Areál dopravního hřiště bude obsahovat desítky až stovky metrů asfaltových komunikací s různými typy křižovatek, včetně světelných i okružních, parkoviště a přechody pro chodce. Součástí by měla být i železniční přejezd, a samozřejmě co největší počet dopravních značek. „Součástí areálu bude rovněž učebna, která bude sloužit pro teoretickou část dopravní výchovy, sklad kol, ale i další zázemí a sociální zařízení,“ doplnil Honzařek.

Rozsah projektu má vyvolat i určité časové zbrzdění. „Na novinku si děti ještě několik let počkají,“ uvedla Veronika Vošická Buráňová, krajská koordinátorka BESIP a iniciátorka projektu. Podle ní se do budoucna řeší, co všechno do hřiště umístit a jak zvládnout svažitý terén směrem k rybníkům. Změna územního plánu je administrativní proces, který potrvá přibližně rok a půl.

Podle plánů by měla být investice v první fázi realizována nejdříve pro rok 2027, přičemž detailní rozpočet zatím nebyl určen. Ve střednědobém výhledu města pro roky 2026 a 2027 dopravní hřiště v prostředí Havlíčkova Brodu zatím nefiguruje.

Tento krok doplní již fungující dopravní hřiště v regionu. V uplynulých měsících byla v kraji otevřena nová hřiště v Chotěboři a ve Velké Bítši, a v dalších městech se očekávají nové projekty. Krajská koordinátorka BESIP uvedla, že v příštím roce by mohla být otevřena nová hřiště v Novém Městě na Moravě a zvažuje se proměna provizorního hřiště v Třešti a chystá se i doplnění v dalších městech, včetně Telče u zimního stadionu a dalších lokalit.


Zdroj: REGIONVYSOCINA.CZ