PLZEŇSKO

Klatovy otevírají moderní dopravní uzel

Klatovy připravují otevření druhého největšího přestupního uzlu v kraji. Nový terminál, zprovozněný 14. prosince, zahrne komfortní zastřešená nástupiště, parkoviště a zázemí pro cyklisty. Projekt za 175 milionů korun je spolufinancován z evropských fondů.


Klatovy se připravují na otevření druhého největšího přestupního uzlu v našem kraji. Plánovaná veřejná prezentace nového terminálu je stanovena na sobotu 13. prosince od 10:00, a od následujícího dne by jej měli cestující začít využívat.

Součástí projektu je výrazné zlepšení komfortu veřejné dopravy a zároveň vstup do města, který má být podle záměrů autorů důstojnější a příjemnější. Koordinace stavby terminálu byla realizována spolu se souběžnou rekonstrukcí nádražní budovy, kterou zajišťuje Správa železnic. V rámci prací došlo i k vybudování zázemí pro cyklisty.

Součástí terminálu je parkoviště s 106 parkovacími místy, k tomu 4 místa v režimu K+R před výpravní budovou. Byla vybudována nová příjezdová komunikace včetně kruhového objezdu, stavební práce vyžádaly nutné přeložky inženýrských sítí a vznikly i nové chodníky a cyklostezky.

Hlavní součástí terminálu jsou komfortní zastřešená nástupiště s moderním informačním systémem a mobiliářem. Do jara prostoru doplní travnaté plochy s trvalkovými záhony a stromy.

Podle informací zástupců se Klatovy staly druhým největším přestupním uzlem v kraji a spolu s modernizací železniční stanice toto území představí jako důstojnou bránu do města i do Šumavy.

Jiří Kozák, výkonný ředitel společnosti POVED, uvedl okolnosti realizace a spolupráce s investorem. Stavba za zhruba 175 milionů korun bez DPH je spolufinancována z Evropských fondů prostřednictvím IROP do výše 75 milionů korun. Podíl města Klatovy činí 30 milionů Kč bez DPH, zatímco zbytek, zhruba 70 milionů Kč bez DPH, uhradí Plzeňský kraj.

Evropské dotace mají především sloužit lidem a zjednodušovat jim život. V Klatovech to konkrétně znamená konec půlkilometrového přecházení mezi vlakem a autobusem.Magda Sýkorová

„Evropské dotace mají především sloužit lidem a zjednodušovat jim život. V Klatovech to konkrétně znamená konec půlkilometrového přecházení mezi vlakem a autobusem,“ doplnila Magda Sýkorová, ředitelka plzeňské pobočky Centra pro regionální rozvoj ČR.

Samotná stavba začala letos v únoru. „Při realizaci stavby musel zhotovitel koordinovat stavbu terminálu se souběžně probíhající rekonstrukcí výpravní budovy, kterou investorsky zajišťuje Správa železnic, která je velmi rozsáhlá a bude pokračovat i v dalších měsících. Přesto se zhotoviteli podařilo stavbu terminálu dokončit včas,“ shrnul Jiří Velíšek, generální ředitel Správy a údržby silnic.

V Plzeňském kraji pokračuje snaha o rychlou a komfortní návaznost vlakové a autobusové dopravy, s nutností myslet i na parkování osobních automobilů a kol. V jsme kladli důraz na kvalitu architektonického řešení, uvedl Pavel Čížek (STAN), náměstek hejtmana pro dopravu.


Zdroj: REGIONPLZEN.CZ