
V Plzni probíhá významná stavba na výměnu shybky pod Radbuzou z roku 1940. Projekt zahrnuje moderní ramena přes 48 m. Práce se dělají v létě v suchých podmínkách díky přesměrování řeky. Potrubí je ukládáno v ocelové chráničce. Doplněny jsou vodovodní a plynové řady a bezbariérová lávka. Dokončení je plánováno na říjen s náklady 32,5 mil. Kč. Cyklotrasa je vedena objížďkou.
V Plzni se v současnosti realizuje významná stavební akce, která má za cíl nahradit starou shybku pod řekou Radbuzou z roku 1940. Jedná se o komplexní projekt, jehož součástí jsou i moderní ramena o délce přesahující 48 metrů. Tento projekt byl načasován do letních měsíců, kdy jsou klimatické podmínky optimální a období sucha pomáhá udržet potřebný průtok vody, uvedl technický ředitel Vodárny Plzeň Radovan Škarban. Celou akci dozoruje povodí řeky Vltavy.
K tomu, aby byly stavební práce prováděny v bezpečných a suchých podmínkách, došlo k přesměrování toku řeky. Voda je postupně usměrňována do jedné poloviny řeky a posléze do druhé, čímž se vytváří prostor pro stavební práce. Do vykopané rýhy, která se nachází asi dva metry pod úrovní stávajícího dna řeky, bude uloženo potrubí v ocelové chráničce, uvedla mluvčí Vodárny Plzeň Dana Veselá. Potrubí se montuje předem a poté jeřábem uloží do rýhy.
Kromě hlavního projektu se zde provádí i pokládka vodovodních řadů a přeložka plynovodu. Lokalita poblíž Náplavky dala vzniknout dřevěné bezbariérové lávce určené pro chodce, cyklisty, hendikepované a rodiče s kočárky.
Předpokládaný termín dokončení stavby je stanoven na říjen tohoto roku. Náklady na realizaci činí 32,5 milionu Kč včetně DPH. Stavební práce nevyžadují omezení pro automobilovou dopravu, avšak pro cyklisty byla zajištěna objízdná trasa vedoucí Štruncovými sady, která je řádně označená informačními značkami.