PLZEŇSKO

Plzeň modernizuje MHD: Nové autobusy i tramvaje

Na konci května Plzeň obdržela tři nové kloubové autobusy Solaris Urbino 18 New s moderním interiérem a klimatizací. Dalších tři tramvaje Škoda 40T dokončí flotilu do konce června. Na podzim přijdou první autobusy SOR NS18 s vysokou kapacitou. Do konce roku se očekává další dodávka autobusů a trolejbusů. Modernizace MHD zůstává prioritou města.


Na konci května byla završena dodávka tří posledních kloubových autobusů Solaris Urbino 18 New v Plzni. Tato vozidla vynikají moderním interiérem, klimatizací a předsuvnými dveřmi, které zvyšují pohodlí pro cestující. Následně do konce června flotilu doplní poslední tři tramvaje Škoda 40T, čímž bude dokončen příjem 22 kusů tohoto plně nízkopodlažního modelu.

„Plzeň modernizuje MHD s tempem, které je mnohdy zdrojem závidění ze strany jiných měst. Ceny jízdného se nezvyšují a ani to neplánujeme v blízké budoucnosti. Tento přístup je důkazem nejvyšší priority, kterou veřejná doprava ve městě má, a já jsem za to rád,“ uvedl Aleš Tolar, náměstek primátora pro dopravu (STAN).

Na podzim se očekává nasazení prvních tří kloubových autobusů SOR NS18. Vozidla objednaná na základě nové rámcové smlouvy se vyznačují vyšší kapacitou a odpovídají současným požadavkům na komfort a bezpečnost. Dalších pět kusů bude dodáno PMDP příští rok, zatímco opce umožňuje objednat dalších sedm v následujících letech.

„Změna vozového parku je klíčem k udržitelné a přitažlivější městské dopravě. Nově zařazená vozidla nabízejí vyšší úroveň komfortu a lepší technické parametry, čímž držíme krok s aktuálními standardy,“ uvedl Jiří Ptáček, generální ředitel PMDP.

Do konce roku dorazí také sedm krátkých autobusů SOR NS12, pět trolejbusů Škoda 26Tr a čtyři kloubové trolejbusy Škoda 27Tr. Všechny nově dodaná vozidla budou nízkopodlažní, plně klimatizovaná a vybavená prvky pro pohodlnější a bezpečnější cestování. Dalších pět trolejbusů 26Tr se očekává na jaře příštího roku.

První tramvaje typu Škoda 40T jsou v Plzni v provozu již od října 2021 a osvědčily se. Obousměrné tramvaje jsou nepostradatelné při výlukách a mimořádných situacích. Podle Jiřího Ptáčka, šéfa PMDP, jsou tříčlánkové vozy ForCity Smart stoprocentně nízkopodlažní a klimatizované; jejich provoz je tišší ve srovnání s ostatními tramvajemi a mají největší kapacitu pro cestující.