Plzeň nasadí od 5. ledna 2026 devět bateriových trolejbusů; linka 22 přejde na trolejbusový provoz, prodlouží trasu na novou konečnou Malvíny a pojede večer do cca 22:00. Flotila pak dosáhne 109 vozů.
Plzeňské ulice do konce roku 2025 doplní devět nových bateriových trolejbusů. Největší dopad to bude mít na linku 22, která od 5. ledna 2026 přejde z autobusového na trolejbusový provoz, prodlouží trasu až na novou konečnou Malvíny a bude jezdit i večer zhruba do 22 hodin.
Podle vedení města jde o další krok v modernizaci městské hromadné dopravy. Plzeň chce dál preferovat tichou dopravu bez výfukových emisí a lepší komfort pro cestující.
Linka 22 přejde na trolejbusy a prodlouží trasu
Nové dvanáctimetrové bateriové trolejbusy plánuje dopravní podnik nasadit především na linku 22, která dosud jezdí jako autobusová. Od pondělí 5. ledna 2026 by ji měly obsluhovat trolejbusy.
Zároveň se změní trasa — linka nově povede z Karlova až na konečnou Malvíny. Provoz se má prodloužit přibližně do 22. hodiny, aby lidé měli lepší večerní spojení.
Devět nových vozů: pět kratších a čtyři kloubové
Do provozu by mělo být zařazeno devět bateriových trolejbusů ve dvou délkách. Dopravní podnik počítá s pěti dvanáctimetrovými vozy typu 26 Tr a se čtyřmi osmnáctimetrovými kloubovými vozy typu 27 Tr.
Kloubové trolejbusy budou nasazovány na víc vytížené spoje s větší potřebou kapacity, kratší vozy mají být oporou především pro linku 22.
Malvíny: nová konečná na Borských polích
Malvíny jsou nové obratiště a zastávka na Borských polích vzniklé na nové komunikaci propojující ulice Folmavská a Ke Karlovu. Název vychází z dřívějšího hovorového pojmenování lokality v Plzni.
Právě sem má linka 22 od ledna 2026 zajíždět. Město očekává, že tím zlepší obsluhu rozvíjející se části průmyslové zóny.
„Bateriový“ neznamená bez trolejí
I když se o nových vozech mluví jako o bateriových, pořád jde o trolejbusy. Část trasy zvládnou na trakční baterie i bez trolejového vedení, což je výhodné při objížďkách nebo na úsecích, kde by se budování drátů nevyplatilo. Pro dobíjení a běžný provoz ale dál využívají trolejovou síť.
Flotila PMDP: 109 trolejbusů, většina s alternativním pohonem
Po zařazení nových vozů a vyřazení starších typů bude mít Dopravní podnik města Plzně (PMDP) celkem 109 trolejbusů. Z toho 57 má být parciálních s trakční baterií, dalších 19 vozidel má dieselový alternativní pohon a 33 trolejbusů zůstane bez alternativního pohonu.
Další dodávky do jara 2026
Plzeňské městské dopravní podniky plánují v obnově vozového parku pokračovat i v roce 2026. Do konce března 2026 má dorazit dalších pět dvanáctimetrových bateriových trolejbusů. K tomu dopravce plánuje i pět kloubových autobusů.
Další změny v provozu a návaznostech linek bude dopravce postupně zveřejňovat před lednovými úpravami. Více informací tradičně poskytne také město Plzeň.
Zdroj: REGIONPLZEN.CZ

