
Pražský dopravní podnik vypsal veřejnou zakázku na výstavbu 1,3 km dlouhé tramvajové tratě z Malovanky na Strahov za 1,02 miliardy korun bez DPH. Práce mají začít na jaře 2024 a zprovoznění tratě se plánuje na podzim 2027. Tento projekt zahrnuje kompletní přestavbu Bělohorské a Vaníčkovy ulice.
Praha hledá zhotovitele tramvajové tratě na Strahov
Pražský dopravní podnik (DPP) vypsal veřejnou zakázku na výstavbu nové tramvajové tratě z Malovanky na Strahov. Předpokládaná hodnota zakázky činí 1,02 miliardy korun bez DPH a realizace má trvat přibližně 18 měsíců. Zahájení prací je plánováno na jaro příštího roku, se zprovozněním tratě na podzim 2027.
Nová dvoukolejná trať o délce 1,3 kilometru povede z Bělohorské ulice Vaníčkovou ulicí až na Strahov, kde bude ukončena smyčkou Stadion Strahov poblíž vysokoškolských kolejí a stávající autobusové točny. Součástí projektu je i kompletní přestavba Bělohorské ulice mezi křižovatkami s Myslbekovou a Vaníčkovou, včetně rozšíření Vaníčkovy ulice.
Podle technického ředitele DPP Jana Šurovského umožní nová trať nahradit stávající autobusové spoje ze Strahova ke stanici metra Dejvická kapacitnější a bezemisní tramvajovou dopravou. Projekt má přispět ke zlepšení dopravní obslužnosti této části města a k vyšší plynulosti provozu v okolí.
DPP v posledních letech rozšiřuje pražskou tramvajovou síť. Loni dokončil prodloužení trati na Pankrác, předtím zprovoznil tratě z Divoké Šárky na Dědinu, z Modřan do Libuše a z Barrandova do Slivence. Město rovněž staví Dvorecký most mezi Prahou 4 a 5, po kterém budou rovněž jezdit tramvaje. Na něj mají v budoucnu navázat koleje vedoucí Jeremenkovou ulicí přes Budějovickou do Michle. V letošním roce DPP vypsal i tendry na tratě Olšanská – Habrová a Libuš – Nové Dvory.
Zdroj: REGIONPRAHA.CZ