PRAHA

Pražský dopravní podnik ruší tendr na klimatizace do tramvají

Pražský dopravní podnik zrušil tendr na instalaci klimatizací do tramvají Škoda 15T kvůli nadměrnému množství dotazů od dodavatelů. Podnik nyní přehodnotí specifikace, aby zadání lépe odpovídalo trhu. Nové podmínky by měly zvýšit zájem uchazečů.


Pražský dopravní podnik zrušil tendr na klimatizace do tramvají

Pražský dopravní podnik (DPP) oznámil zrušení nedávno vypsaného tendru na instalaci klimatizací do tramvají typu Škoda 15T. Důvodem tohoto kroku je nadměrný počet dotazů od potenciálních dodavatelů, které nebyly zohledněny v původním zadání. Podnik se nyní rozhodl přehodnotit specifikace tendru, aby lépe odpovídaly aktuální situaci na trhu.

Původní zadání přineslo mnoho otázek

Původní tendr s předpokládanou hodnotou 431,5 milionu korun bez DPH byl vypsán již v červenci. Avšak následovala řada otázek od zájemců, především ohledně toho, zda by mohla být klimatizace instalována i mimo vozovny DPP, což původní zadání neumožňovalo. Podnik se rozhodl tendr zrušit, neboť odpovědi a úpravy by celý proces značně protáhly.

Plány na budoucí vypisování zakázky

DPP plánuje výběrové řízení přepracovat a znovu vypsat. V zadávacích podmínkách se chce vyhnout případné diskriminaci mezi potenciálními dodavateli. Cílem je navrhnout zadání, které bude reálně odpovídat možnostem na trhu. Současně DPP doufá, že nové podmínky přilákají více uchazečů.

Problematika technické dokumentace

Instalace klimatizací je komplikována také tím, že Praha při nákupu vozů neobdržela technickou dokumentaci, jež zůstává ve vlastnictví Škoda Transportation. Předseda Prahy Sobě, Adam Scheinherr, upozorňuje, že to znesnadňuje zadání zakázky jiné firmě.

Předchozí a budoucí klimatizační plány

Doposud bylo 127 tramvají typu 15T již vybaveno klimatizací, přičemž DPP provozuje celkově přibližně 770 tramvají. Podle původního plánu měla být rámcová smlouva uzavřena se zajištěním instalace klimatizačních jednotek do 20 tramvají ročně po dobu asi šesti let. Podobné standardy klimatizace se již používají u autobusové a nové trolejbusové dopravy v Praze. Nové tramvaje 52T plánované k nákupu budou také standardně vybaveny klimatizací.


Zdroj: REGIONPRAHA.CZ