PRAHA

Pražský hrad bojuje s vizuálním smogem: nový vzhled a méně reklam

Pražský hrad odstraňuje vizuální smog na svém území. Reklamy a poutače budou odstraněny, plastové desky nahrazeny textilními. Zahrádky restaurací se zredukují dle nového manuálu.


Pražský hrad se rozhodl podniknout kroky k omezení vizuálního smogu na svém území. Všechny reklamy a nevkusné poutače budou odstraněny. Místo plastových informačních desek budou nyní využívány textilní, které budou lépe zapadat do historického kontextu tohoto významného turistického místa.

Tentýž osud čeká také zahrádky u restaurací, které budou muset být redukovány. Vést se budou podle nového manuálu, který vytvořili správci Hradu. Tento manuál bude závazný pro všechny podnikatele působící v tomto areálu.

Samotná Správa Pražského hradu také plánuje do budoucna modernizaci a výměnu navigačního systému a označení jednotlivých vstupů. Tyto změny se řídí novou vizuální identitou, která je v současné době ve fázi výběru.

Tyto kroky jsou součástí širší strategie, která má za cíl zachovat historický charakter Pražského hradu a zlepšit jeho celkovou estetiku pro obrovský počet návštěvníků, kteří sem každoročně zavítají.