
Rekonstrukce mostu přes Berounku v Liblíně se setkala s komplikacemi, což posunulo jeho dokončení na prosinec. Stavbaři museli změnit plány kvůli problémům při demolici. Provoz by se měl vrátit na původní most 1. prosince, přičemž provizorní most bude odstraněn do konce roku. Celá stavba má být dokončena do června 2026 a vyjde na 89 milionů korun.
Rekonstrukce mostu přes Berounku v Liblíně, která začala na začátku letošního roku, se setkala s nečekanými obtížemi. Most měl být zprovozněn již v říjnu, avšak kvůli novým zjištěním při demolici dojde k dvouměsíčnímu posunu. Stavbaři museli přistoupit k pilotovému zakládání krajních opěr.
Podle Martiny Burdy ze Správy a údržby silnic Plzeňského kraje by se měl provoz na původní most vrátit 1. prosince. Do konce letošního roku pak bude odstraněn provizorní most, po kterém momentálně probíhá doprava. Celkové dokončení stavby je naplánováno na 9. června 2026.
Most v Liblíně, měřící 138 metrů, patří mezi tři nejdelší mosty v regionu. Svou různorodou historií, která sahá téměř 100 let zpět, spojuje sever Plzeňska s Rokycanskem a dálniční spojení D5. Od roku 2021 byla nosnost mostu výrazně omezena na pět tun, což vedlo k jeho rekonstrukci. Oprava vyjde Plzeňský kraj na 89 milionů korun.
Pro řidiče těžší dopravní techniky znamená zpoždění dokončení stavby nutnost jezdit po objízdných trasách, které zahrnují buď Dolanský most za Plzní, nebo serpentiny přes Zvíkovský na východním okraji Rokycanska, oba s délkou cca 40 kilometrů.