
Roudnice nad Labem čelí přeplněným ulicím po uzavření mostu Ervína Špindlera. Město přijalo opatření, která mají zlepšit dopravní situaci, včetně smlouvy na odtahy vozidel. Nová zóna placeného stání má odlehčit centru a přispět k větší plynulosti dopravy.
Po uzavření mostu Ervína Špindlera přes řeku Labe v únoru letošního roku se centrum Roudnice nad Labem zaplnilo auty. Parkovací kapacity v centru se rychle vyčerpaly a město nyní řeší přetížení hlavních komunikací, zejména v okolí Karlova náměstí a nádraží.
Radnice proto uzavřela smlouvu se soukromou firmou, která zajistí odtahy vozidel z komunikací i dalších veřejných míst. O samotném odtahu bude rozhodovat městská policie, a to zejména v případech, kdy řidiči nerespektují dočasné zákazy stání. Veřejnost má být předem informována o výši nákladů, které bude muset provozovatel vozu uhradit.
Podle mluvčího města Jana Vancla jde o efektivní nástroj, který umožní pružně reagovat na problémové situace a zároveň otevřeně komunikovat s občany. Uvedl také, že ceny budou nastaveny tak, aby odpovídaly obvyklým tržním sazbám a byly pro řidiče srozumitelné. Za kompletní odtah se počítá s částkou 1 400 korun, v případě, že majitel zasáhne v průběhu přesunu a vyřeší situaci sám, zaplatí polovinu. Pokud je nutné auto převézt do úschovy, účtuje se opět plná částka a připočítává se i cena za přistavení vozidla.
Poplatky za odtah v Roudnici patří k nejnižším v regionu – například v Litoměřicích činí 1 500 korun, v Teplicích 1 800 korun a v Ústí nad Labem 2 500 korun. Přesto může být nedbalé parkování pro řidiče nepříjemně nákladné.
Parkovací zóny a plánované rozšíření
Největší nápor aut začal s uzavírkou mostu a trvá od února. Podle místostarosty Richarda Červeného eviduje město vyšší počet odstavených vozidel nejen na Karlově náměstí, ale také v ulicích od nádraží až po kostel. Situace podle něj výrazně zhoršila průchodnost centra i každodenní fungování města.
V historickém jádru už nyní funguje zóna placeného stání zahrnující Karlovo a Husovo náměstí a několik přilehlých ulic. Radnice plánuje rozšíření i na širší centrum, konkrétně na náměstí Jana z Dražic, Purkyňovo náměstí a ulice kolem nádraží. Nový režim by mohl začít platit už v příštím roce.
Podle vedení města dlouhodobě blokují parkovací místa vozy odstavené na celé dny, což komplikuje krátkodobé parkování obyvatel i návštěvníků úřadů. Kromě toho se na některých místech parkuje nevhodně a někdy i nebezpečně, proto je podle radnice nutné přijmout systémová řešení.
Cílem je plynulejší doprava
Nově zavedená opatření i chystané rozšíření placeného stání mají přispět k lepší dopravní plynulosti a spravedlivějšímu využití parkovacích ploch v centru. Město očekává, že tímto krokem odlehčí nejzatíženějším náměstím a ulicím a zajistí lepší průjezdnost i dostupnost služeb pro obyvatele a návštěvníky.
Zdroj: REGIONUSTI.CZ