PLZEŇSKO

Rozšíření silnice Plzeň-sever pro těžké náklaďáky připraveno do 2028

Na frekventované silnici z Plzně na sever Čech plánují rozšíření infrastruktury pro lepší zvládání provozu s těžkými nákladními vozy. ŘSD připravuje dokumentaci pro obchvat Kaznějova a Rybnice a staví most v Plasech. Celkový projekt zahrnuje 5,6 km a očekává se dokončení do března 2028.


Na silnici první třídy z Plzně na sever Čech se denně pohybuje více než 10 000 vozidel, přičemž převážnou část tvoří těžká nákladní auta. Tento dopravní úsek patří k nejvytíženějším, a proto se zde plánuje rozšíření a modernizace infrastruktury.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) tento rok dokončuje geotechnický průzkum pro obchvat Kaznějova, který je součástí delšího úseku. Výzkum probíhá kvůli poddolovaným oblastem, kde se historicky těží suroviny jako kaolín, písek a uhlí. Výsledky se očekávají na jaře. Na projektu pro obchvat Kaznějova a Rybnice už ŘSD připravuje dokumentaci potřebnou pro územní a stavební povolení. Dopravní plán zahrnuje výstavbu dvou mimoúrovňových křižovatek.

Nedávno byla zahájena stavba nejvyššího silničního mostu v České republice v rámci projektu obchvatu Plas. Most, vysoký 87 metrů nad hladinou řeky Střely, bude půlkilometrový a jeho vybudování povede sdružení Stavby mostů, EUROVIA CZ a SAGASTA. Celkové náklady na tuto stavbu činí 571 milionů korun bez DPH, což je o 8 % více, než se předpokládalo.

ŘSD podalo žádost o územní rozhodnutí pro silnici Třemošná - Kaznějov, dlouhou 4,1 kilometru, ještě minulý rok. Celý proces postupuje podle starého stavebního zákona – po územním rozhodnutí následuje stavební povolení. Nedávno bylo zahájeno územní řízení na krajském úřadě Plzeňského kraje, a na trase se plánuje mimoúrovňová křižovatka Horní Bříza.

Projekt obchvatu Plasy, který dnes odstartoval stavbou mostu, bude pokračovat dalšími úseky s celkovou délkou 5,6 kilometru od poloviny září. Celkové náklady na tento obchvat činí přibližně 1,3 miliardy Kč a dokončení se očekává do března 2028.

Těžké kamiony směřují po silnici I/27 z Plzeňska na sever Čech, což zdůrazňuje důležitost rozšíření a plánování dalších obchvatů v Ústeckém kraji, jak potvrdil Miroslav Blabol, ředitel plzeňského regionu ŘSD.