BRNĚNSKO

Školáci se učí kyberbezpečnost zábavnou formou s hrou Samova dobrodružství I

Po celé zemi se žáci základních škol seznamují se základy online bezpečnosti prostřednictvím interaktivní hry "Samova dobrodružství I: Trable ve škole" od odborníků Univerzity Palackého. Projekt, podporovaný policií, nabízí dětem hravou formou vzdělávání v digitálním prostředí.


Hra učí děti, jak chránit školu před počítačovými hrozbami

Žáci z různých koutů republiky se zapojili do počítačové hry, kterou připravili odborníci z Univerzity Palackého v Olomouci. Interaktivní a zábavná forma umožňuje dětem osvojit si zásady bezpečného chování na internetu a naučit se, jak se orientovat v digitálním prostředí. Projekt získal podporu policie a dalších institucí.

Zapojení škol do projektu

Základní škola v Boskovicích se do projektu aktivně zapojila během akce s názvem "Učíme se bezpečně na internetu – se Samem". V rámci vyučovacích hodin se žáci 7. třídy věnovali tématům mediální výchovy a online bezpečnosti, která byla propojena s herními úkoly.

Vytvoření a dostupnost hry

Hra Samova dobrodružství I: Trable ve škole vznikla ve spolupráci s iniciativou E-Bezpečí, Pedagogickou fakultou Univerzity Palackého a studiem MindCraft. Hra je dostupná zdarma a pro její spuštění stačí internetový prohlížeč bez nutnosti registrace.

Cílová skupina a herní mechanismy

Tvůrci uvádějí, že hra je určena především žákům od 4. až 5. třídy. Děti postupně procházejí jednotlivými úrovněmi, potkávají herní postavy a příšerky, řeší úkoly a kvízy, sbírají diamanty a otevírají truhly s otázkami, což je motivuje k aktivnímu zapojení a učení.

Podpora policie a regionálních institucí

Podle Policie ČR je prevence kybernetických hrozeb nedílnou součástí vzdělávání. Zástupci policie i Olomouckého kraje ocenili, že hra pomáhá dětem osvojit si základní principy bezpečného chování v online prostředí a přispívá k větší informovanosti mladé generace.

Plány na další díly

Tvůrci hry chystají pokračování, která se budou věnovat tématům kyberšikany, sextingu, závislostem či manipulaci na sociálních sítích a zároveň doplní prvky mediální gramotnosti a problematiku využívání umělé inteligence.


Zdroj: REGIONBRNO.CZ