
V Česku nastal trend konzumace míchaných nápojů s nižším obsahem alkoholu, na který reaguje Stock Plzeň - Božkov. S novou linkou vyrábí 1,8 mil. plechovek měsíčně a očekává roční produkci 12-14 mil. kusů. Objevují se alkoholické i nealkoholické varianty oblíbené u mladší generace, včetně produktů jako Republica - Mojito a Amundsen - Sex on the Beach.
V České republice, stejně jako v celé Evropě, došlo k výraznému posunu v preferencích konzumentů lihovin, zejména u mladší generace, směrem k míchaným nápojům s nižším nebo nulovým obsahem alkoholu. Tento trend neunikl pozornosti největšímu tuzemskému výrobci lihovin, společnosti Stock Plzeň - Božkov, která reagovala pořízením nové výrobní linky v hodnotě téměř 60 milionů korun a rozšířením portfólia těchto nápojů.
Podle výrobního ředitele Josefa Bergla zaznamenává společnost Stock Plzeň - Božkov od začátku výroby míchaných nápojů před třemi lety každoroční zdvojnásobení prodejů. Míchané nápoje v praktických plechovkách s obsahem alkoholu mezi čtyřmi a půl a šesti procenty jsou nyní k dostání ve většině obchodů a supermarketů, a to jak v klasických verzích tradičních koktejlů, tak i jejich nealkoholických variantách.
Společnost vyrobí měsíčně 1,8 milionu plechovek míchaných nápojů, přičemž roční produkce by měla činit 12 až 14 milionů kusů, což je výrazný nárůst oproti loňským osmi milionům kusů. Nová automatická linka umí vyrobit tři tisíce plechovek za hodinu a firma již zvažuje další investici ke zvýšení této kapacity.
Stock Plzeň - Božkov, tradiční výrobce fernetu, nyní výrazně posiluje svou výrobu míchaných nápojů v plechovkách a tzv. ready to drink (RTD) produktech, které jsou stále populárnější u mladší generace konzumentů. Nové produkty zahrnují alkoholické i nealkoholické varianty a firma zavedla také dvacetilitrové kegs určené pro restaurace, sezonní podniky či letní festivaly.
Společnost vyrábí 23 druhů RTD koktejlů, pokrývajících široké spektrum kategorií od rumových přes vodkové, ginové, ale také na bázi whiskey, tequily nebo hořkých bylin. Mezi nejpopulárnější patří nápoje jako Republica - Mojito a Amundsen - Sex on the Beach. V letošní soutěži Volba spotřebitelů uspěla i Republica - Pina Colada či grapefruitový Dynybyl – Gin.