
Pražská severojižní magistrála v Legerově ulici prošla úpravami kvůli výstavbě nové tramvajové trati propojující Vinohradskou a Václavské náměstí. Byla odstraněna část kolejí a přeložen provoz.
Pražská severojižní magistrála v Legerově ulici u Muzea prošla významnými změnami. Od středečního poledne řidiči využívají nově vzniklou přeložku, která byla postavena na místě odstraněných tramvajových kolejí. Doprava je vedena dvěma pruhy, s jedním odbočovacím do Vinohradské ulice, pod dozorem policistů.
Změny souvisí s probíhající výstavbou nové tramvajové trati, která propojí Vinohradskou třídu s kolejemi na horní části Václavského náměstí. V rámci těchto prací je pod Legerovou ulicí bourán most a podchod. Práce na odstranění části kolejí v Legerově ulici byly zahájeny v polovině června a tramvaje zde nebudou jezdit až do konce výstavby v roce 2027.
Přeložení silničního provozu bylo nezbytné kvůli demoličním pracím pod vozovkou, kde se nachází mostní konstrukce. Ta byla původně určena ke vzniku garáží Federálního shromáždění, projekt však nikdy nebyl dokončen. Technická správa komunikací (TSK) navíc odstraní i podchod pod magistrálou, z nějž zůstane jen část pro správu parku.
Jak uvedl Daniel Šabík, vedoucí komunikace pražského dopravního podniku (DPP), převedení provozu na přeložku zahrnovalo úpravu světelné signalizace a dopravního značení. Policisté dohlíželi na řízení dopravy na klíčových křižovatkách.
Demoliční práce pod magistrálou by měly být dokončeny do března příštího roku, kdy se očekává, že vozidla se vrátí do původní trasy. Následně by měla pokračovat stavba tramvajové trati na Vinohradské a Škrétově ulici, jejíž náklady jsou odhadovány na 224,7 milionu korun bez DPH, a financování by měla pokrýt evropská dotace.
Podle Šabíka je projekt naplánován tak, aby se stihl dokončit do roku 2027 ve stejném termínu jako výstavba trati na horní části Václavského náměstí. Celé nové propojení by mělo začít fungovat naráz.
Stavba kolejí na Václavském náměstí byla zahájena na konci června minulého roku. Náklady na tuto část, zahrnující 550 metrů dlouhou trať od Národního muzea, dosahují 1,24 miliardy korun. Projekt zahrnuje nejen koleje, ale i rekonstrukci stropních desek stanice metra Muzeum a úpravy náměstí, jehož spodní část již byla v minulých letech přetvořena.