VYSOČINA

Vysočina: Rekordní nárůst turistů, cílené kampaně míří na Rakousko

Region Vysočina láká o 24 tisíc více zahraničních turistů než minulý rok, přičemž hlavními trhy jsou Slovensko, Německo a Polsko. Tisková konference ve Vídni se zaměřila na Rakousko, pro které se připravují cílené kampaně. Nárůst příjezdů je i z Izraele a Asie díky obnovení letů do Prahy.


Region Vysočina na jihovýchodě České republiky přitahuje stále větší pozornost zahraničních turistů. V roce 2024 sem zavítalo téměř 200 tisíc zahraničních hostů, což je téměř o 24 tisíc více než v předchozím roce. Přibližně každý osmý návštěvník přichází ze zahraničí, přičemž dominantními trhy jsou Slovensko, Německo a Polsko. Pro rok 2025 směřuje největší marketingová pozornost na Rakousko.

Významnou událostí letošního roku byla tisková konference ve Vídni pořádaná na českém velvyslanectví. Program večera měl za cíl přiblížit Vysočinu skrze různé zážitky, včetně ochutnávek lokálních specialit, hudby a zábavy. Představitelé regionu očekávají, že tento přístup pomůže prolomit některé stereotypy a vzbudí zájem u rakouského publika.

Krajský radní pro oblast kultury, památkové péče a cestovního ruchu Miloš Hrůza potvrdil, že prioritou je propagace u sousedních zemí, ale také přitahování turistů z dalších trhů. Zajímavě se jeví například Izrael, odkud vzrostl počet příjezdů o 40 %, či Nizozemsko, kde návštěvníci hledají klid a přírodu.

Významný nárůst zájmu je zaznamenáván i z asijských trhů, zejména díky obnově přímých leteckých spojení s Prahou. Tchaj-wan obnovil lety v roce 2023, následovaly přímé spoje s Pekingem a Soulem. Tato spojení mohou mít vliv i kvůli plánované dostavbě elektrárny v Dukovanech, která přiláká odborníky z Jižní Koreje.

Aktivity Vysočina Tourism jsou pečlivě plánovány ve spolupráci s agenturou CzechTourism, aby efektivně oslovily cílové skupiny. Tým využívá různé nástroje s vysokým dopadem, včetně press a fam tripů, které přilákaly novináře a influencery z více než 14 zemí.

Příchozí turisté nejen objevují krásy regionu, ale jejich návštěvy také podporují místní podnikatele a ekonomiku celého regionu. Tato strategie zdůrazňuje důležitost pokračování v těchto aktivitách s jasným zaměřením na konkrétní cílové skupiny.

Zdroj: https://www.regionvysocina.cz/zpravodajstvi/vysocina-rekordni-narust-turistu-cilen-222701/