
Kraj Vysočina pokračuje v projektu na podporu kvality vzdělávání, který usiluje o rovný přístup ke kvalitnímu vzdělávání, snížení rizika předčasných odchodů studentů a rozvoj funkční gramotnosti. Důraz je kladen na propojení témat pro žáky, učitele i rodiče.
Kraj Vysočina pokračuje v projektu na podporu kvality vzdělávání
Kraj Vysočina pokračuje v realizaci ambiciózního projektu na podporu kvality vzdělávání, který navazuje na Krajský akční plán rozvoje vzdělávání III. a Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy na roky 2024–2028. Cílem projektu je vytvářet podmínky pro rovný přístup ke kvalitnímu vzdělávání, snižovat riziko předčasných odchodů studentů ze škol a podporovat funkční gramotnosti žáků.
Projekt je nastaven tak, aby umožnil rovný přístup ke vzdělávání, omezil riziko předčasného ukončování školní docházky a zároveň rozvíjel kariérové poradenství i funkční gramotnosti žáků. Podpora se zaměřuje nejen na samotné žáky, ale také na pedagogy a poradenská zařízení, přičemž důležitým cílem je i posílení spolupráce mezi všemi zapojenými institucemi.
Unikátní propojení témat
Projekt se zaměřuje na několik klíčových oblastí, jako je rozvoj environmentálního a badatelsky orientovaného vzdělávání, podpora podnikavosti, wellbeingu a péče o pracovníky ve školství. To vše patří mezi opatření Dlouhodobého záměru. Unikátnost projektu spočívá v rozsahu a propojení konkrétních témat, které se týkají nejen žáků, ale i učitelů, školského vedení a rodičů.
Hlavní přidanou hodnotou projektu je široký rozsah a propojení různých vzdělávacích témat. Díky tomu má pozitivní dopad nejen na samotné žáky, ale i na pedagogy, vedení škol a rodiče. Klíčová je také podpora inovativních přístupů a posílení spolupráce mezi institucemi.
Kariérové poradenství a moderní technologie
Zavádění systému kariérového poradenství v základních a středních školách hraje klíčovou roli v realizaci projektu. Žáci nematuritních oborů absolvují programy zaměřené na rozvoj funkční gramotnosti s důrazem na demokratické hodnoty. Projekt podporuje i začínající učitele formou mentoringu a třídní učitele ucelenými vzdělávacími kurzy. Moderní technologie a formativní hodnocení taktéž tvoří důležitou část vzdělávacích aktivit.
Podpora školských institucí
Na realizaci projektu se podílí 37 středních škol a tři klíčoví partneři: Pedagogicko-psychologická poradna a Speciálně pedagogické centrum Vysočina, Vysočina Education a Chaloupky. Tito partneři zajišťují potřebné zázemí pro rozvoj dovedností pedagogických pracovníků a zvyšování kvality poradenských služeb v kraji.
Zdroj: REGIONVYSOCINA.CZ