
V Jihočeském kraji se diskutuje o možném zákazu jízdy kamionů po silnici z Českých Budějovic na Dolní Dvořiště. Po dokončení dálnice D3 do roku 2027 by kamiony mohly tuto trasu opustit. Hejtman Martin Kuba potvrdil, že kamiony budou mít malý důvod pro sjíždění na vedlejší silnici.
Možný zákaz jízdy kamionů po silnici z Českých Budějovic na hraniční přechod Dolní Dvořiště se stal aktuálním tématem v Jihočeském kraji. Po dokončení dálnice D3, které se očekává do roku 2027, by mohly kamiony z této trasy zcela zmizet.
Informaci o možné úpravě dopravního režimu potvrdil hejtman Jihočeského kraje Martin Kuba (ODS). Jakmile bude dálnice D3 dokončena, současná silnice I/3, která vede podél dálnice, se zařadí mezi vozovky druhé třídy a spadá do správy kraje. Kuba však zdůraznil, že kamiony budou mít po dokončení dálnice malý důvod sjíždět na vedlejší silnici, což by mohlo zákaz učinit zbytečným.
V současnosti někteří řidiči kamionů tento úsek využívají za účelem vyhnutí se platbě mýta. Silnice I/3 patří mezi klíčové komunikační trasy v regionu. Kuba uvedl, že Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vyslalo k ověření dopravní situace na I/3 analýzu, přičemž současný stav nenaznačuje potřebu bezprostředních opatření.
Stavba D3 mezi Kaplicí-nádražím a Nažidly postupuje. Zahájená byla před rokem a očekává se, že 12kilometrový úsek bude stát zhruba 4,3 miliardy korun bez DPH. ŘSD pokračuje i ve výstavbě úseku směrem k Dolnímu Dvořišti. Celý úsek by měl být otevřen v roce 2027.
Na rakouské straně je pak plánována navazující dálnice od Freistadtu. Doposud je v provozu více než 100 kilometrů dálnice D3, která spojuje Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Po dokončení bude mít celá dálnice D3 délku 170 kilometrů, přičemž ŘSD plánuje její kompletní dokončení do roku 2031.