BRNĚNSKO

Expresní cesta Brno-Kyjov: Modernizace trati slibuje rychlost a pohodlí do roku 2029

Modernizace železniční trati z Brna do Kyjova zahrnuje elektrifikaci a zlepšení infrastruktury. Tím dojde ke zrychlení jízdy a zavedení moderních vlaků, což zvýší komfort pro cestující. Dokončení úprav je plánováno na rok 2029.


Elektrifikace železniční trati z Brna do Kyjova přinese rychlejší spoje a moderní vlaky

Na jihu Moravy se připravuje významná modernizace železničního spojení mezi Brnem a Kyjovem. Tento krok přinese nejen zvýšení komfortu pro cestující, ale také podstatné zkrácení doby jízdy. Zatímco dnes trať obsluhují starší motorové vozy často přezdívané 'dobytčáky', do budoucna se budou moci cestující těšit na modernizované soupravy.

Elektrifikace trati a zlepšení infrastruktury

Hlavními kroky v plánované modernizaci bude elektrifikace trati a zlepšení infrastruktury mezi Blažovicemi a Nesovicemi. Úsek dlouhý přibližně 25 kilometrů má být kompletně upraven tak, aby umožňoval rychlost jízdy až 120 km/h. Práce na trati mají začít na jaře příštího roku, přičemž jejich dokončení je plánováno na léto 2029.

Modernizace se neomezí pouze na úsek do Nesovic. Plánuje se prodloužení elektrifikace až k Veselí nad Moravou do roku 2031 a později do Starého Města u Uherského Hradiště, Uherského Brodu a Luhačovic. Postupně tak dojde k významnému zlepšení železniční dopravy na celém jihomoravském koridoru.

Vylepšení stanic na trase

Součástí projektů bude i rekonstrukce několika železničních stanic. Například ve stanici Bučovice bude zřízen nový podchod a upravena stávající nástupiště. Ve Slavkově u Brna jsou naplánována nová krytá nástupiště a podchod pro cestující. Bezbariérový nástup do vlaků bude standardem, pokud budou v provozu soupravy, které toto umožní.

Podle starosty Bučovic Jiřího Horáka se očekává, že díky elektrifikaci a nové dopravní technice se zkrátí doba jízdy mezi Bučovicemi a Brnem zhruba o sedm minut. 'Pokud se nepletu, jízda potrvá méně než půl hodiny,' poznamenal starosta.

Nasazení moderních vlakových souprav

Pro zajištění odpovídající úrovně komfortu začalo jihomoravské hejtmanství hledat vhodné vlakové soupravy. Plánuje pořízení hybridních vlaků schopných jízdy na elektřinu i baterii. O dodávku těchto vlaků projevila zájem jedna česká a jedna zahraniční firma. Nasazení těchto souprav má zajistit plynulý provoz v elektrifikovaných i neelektrifikovaných úsecích.

Modernizace železničního spojení mezi Brnem a Kyjovem je očekávaným krokem, který nejen zvýší efektivitu dopravy, ale také komfort pro cestující. Dosavadní stav trati, který mnozí kritizují, by měl v příštích letech definitivně patřit minulosti. Cestující z Kyjova a okolí se tak mohou těšit na rychlejší a spolehlivější cestování do Brna.


Zdroj: REGIONBRNO.CZ