PRAHA

Modernizace trati Praha Bubny - Výstaviště finišuje, náklady 5,644 miliardy Kč

Modernizace železničního úseku Praha Bubny - Výstaviště se blíží ke konci, navýšení nákladů dosáhlo 5,644 miliardy Kč. Práce zahrnují estakády, nádraží a zastávku, propojení Letné a Holešovic, přičemž další úsek bude letos zahájen.


Práce na modernizaci železničního úseku mezi pražskými stanicemi Bubny a Výstavištěm se blíží k závěru, přičemž zvýšení nákladů o téměř jednu miliardu korun z původních 4,679 miliardy korun na celkových 5,644 miliardy korun bylo oznámeno. Rekonstrukce, která začala před více než dvěma lety, by měla být kompletní do 1. srpna, kdy se na modernizovanou trať vrátí vlaky. O tom informoval ministr dopravy Martin Kupka z ODS.

V současné době jsou na trati téměř hotové všechny estakády, probíhá instalace eskalátorů a dokončují se interiérové práce na novém nádraží v Bubnech. Na nové zastávce Výstaviště je pokládána dlažba. Tento projekt je součástí širší modernizace železniční trati vedoucí na ruzyňské letiště a je považován za jednu z nejvýznamnějších investic do železniční infrastruktury v Česku.

Správa železnic plánuje letos zahájit další etapu této rekonstrukce, konkrétně úsek mezi Prahou-Ruzyní a Kladnem. Podle projektoví manažerky Evy Schreierové došlo k přidání několika menších stavebních úprav, včetně těch, které jsou potřebné kvůli plánované stavbě Vltavské filharmonie, jejichž náklady dosáhnou 175 milionů korun a hradí je Praha.

Další investice přicházejí i ze strany městské části Praha 7, která financuje rozšíření úseku směrem na Kralupy. V Bubnech se pokládá žulová dlažba, instalují se výtahové šachty a eskalátory, přičemž ve vestibulech probíhá montáž podhledů a příprava obchodních prostor. Nainstalována budou i informační tabule a dokončují se přístupová schodiště a chodníky.

Propojení mezi Letnou a Holešovicemi umožnily nové dvoukolejné mostní estakády, které vedly k odstranění přejezdu v Bubenské ulici. Lávka na zastávku Výstaviště by měla být dokončena koncem května a nově zkrátí přístup do parku Stromovka. Na místě zastávky probíhá instalace dlažby, přístřešků a výtahů, a napínají se troleje směrem na Kralupy.

Celá modernizace trati z Prahy do Kladna je rozdělena do jedenácti menších projektů. Správa železnic již dokončila rekonstrukci Negrelliho viaduktu a pokračuje v přestavbě Masarykova nádraží. Letos se také plánuje tendr na úsek z Výstaviště do nové podzemní stanice v Dejvicích, s cílem zprovoznit vlakovou dopravu z Prahy na letiště do roku 2030. Práce jsou prováděny společnostmi Metrostav TBR, OHLA ŽS a Elektrizace železnic Praha, financovány z programu Nástroj pro propojení Evropy a Státního fondu dopravní infrastruktury.