BRNĚNSKO

Tramvaje v Brně zpět na trasách: Rychleji a bezpečněji!

Brněnské tramvaje se po letních výlukách vrátily na své původní trasy. Rekonstrukce tratí v Modřicích, Zábrdovicích a Kounicově ulici za 400 milionů korun přinesla vyšší rychlosti a bezpečnost jízdy. Novinky zahrnují i novou zastávku Zemská knihovna a úpravy vídeňského typu.


Tramvaje v Brně se po výlukách vrátily na své trasy

Brněnské tramvaje se vrátily na své původní trasy po letních výlukách a rekonstrukcích. Dopravní podnik města Brna (DPMB) investoval téměř 400 milionů korun do oprav zhruba pěti kilometrů tratí, které zahrnovaly trasy do Modřic, Zábrdovic a Kounicovy ulice. Projekt zahrnoval tři významné rekonstrukce, které byly dokončeny v neděli 31. srpna 2025.

Opravy a modernizace tramvajových tratí

V rámci rekonstrukce v Zábrdovické ulici došlo nejen k výměně starých kolejí, ale také k rozšíření osové vzdálenosti z tří na tři a půl metru, což zlepší provoz a bezpečnost. Na trati mezi zastávkami Vojenská nemocnice a Kuldova byl povrch vozovky nahrazen gumoasfaltem, který snižuje hluk z dopravy.

Tramvaje na trati do Modřic nyní mohou dosahovat rychlosti až 70 kilometrů v hodině, což je výrazné zlepšení oproti předchozímu limitu 30 km/h. Zastávka Ořechovská byla navíc vybavena bezbariérovou plošinou, která usnadňuje přístup pro osoby s omezenou mobilitou.

Nová a rekonstruovaná zastávka

V Kounicově ulici byla po čtyřiadvaceti letech otevřena nová trolejbusová zastávka Zemská knihovna, která bude od října plně funkční. Došlo také k úpravám zastávky Nerudova – ta byla přeměněna na zastávku vídeňského typu, který umožňuje bezpečnější a bezbariérový nástup a výstup cestujících.

Další dopravní změny a omezení

Součástí změn je také dokončení oprav silnic v Židenicích a Žabovřeskách, kde se tak autobusy a trolejbusy vrací na své obvyklé trasy. Dopravě se uleví i díky dřívějšímu dokončení stavebních prací na Poříčí, které bylo původně naplánováno do 4. září.

Přestože většina letních výluk skončila, tramvajovou dopravu nadále omezuje rekonstrukce Údolní ulice, která má být dokončena do poloviny prosince. Významnější omezení očekávají Brno i v dalších měsících, například při plánované přestavbě křížení dálnic D1 a D2, uzavírce Pisáreckých tunelů či dalších rekonstrukcích.

Podle radního pro dopravu Petra Kratochvíla je nezbytné udržet tempo investic do dopravní infrastruktury, přestože to znamená další dopravní omezení. Koordinace stavebních prací je klíčová, aby byla minimalizována negativní dopad na dopravu ve městě.


Zdroj: REGIONBRNO.CZ